czwartek, 31 października 2013

Strach się bać

Halloween to święto o pogańskich korzeniach, które cieszy się coraz większą popularnością w Polsce, ale raczej ze względu na swe komercyjne oblicze, a nie dlatego, że wnosi coś w nasze spojrzenie na świat, czy życie po śmierci. Każdy sam musi sobie odpowiedzieć, czym jest dla niego Halloween i jak chce go traktować. Dla mnie to tylko niepotrzebna naleciałość z zachodu, do której nic nie mam i nie chcę mieć, ale wolałabym, aby dzieci, o których wiem, że są ochrzczone, nie pukały tego dnia do moich drzwi i nie prosiły o cukierki. Jako projektantka podeszłam chłodno do tego tematu, ale twórczo jak do każdego innego. Mój tag i kartka to tylko eksperyment z kolorystyką i symboliką związaną ze zwyczajami tej okazji:
 



 
Tekturki to dar od WYCINANKI - sponsora naszego wyzwania, na które Was mimo wszystko gorąco zapraszam, bo według mnie artystyczna twórczość, która nikomu nie szkodzi, po prostu nie hańbi. Jeśli ktoś we wszystkim doszukuje się tylko zła, to na artystę się nie nadaje. Artysta musi spróbować każdego tematu, żeby go osądzić według samego siebie.

8 komentarzy:

  1. Też uważam, że małpowanie tego zachodniego święta w Polsce jest bezsensu. Zwłaszcza, że my za bardzo nie wiemy o co w nim chodzi i czasami, jak to u nas bywa, kończy się na chamskich zabawach. Natomiast robienie ozdób na Halloween to już co innego, bo czasami można natrafić na małe dzieła sztuki.
    Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dla mnie Halloween jest niczym i totalną bzdurą nie tak nas wychowywano a coś co przyszło z zachodu nie za bardzo widzę jakoby u nas się przyjęło ale kolorystyka karteczek wyszłą ci udana buziaki ślę Maria

    OdpowiedzUsuń
  3. zapraszam na mojego bloga http://friends-and-you2.blogspot.com/
    jeśli ktoś zostawi komentarz będzie mi bardzo miło :}

    OdpowiedzUsuń
  4. Też mam takie zdanie na temat halloween :) Jeszcze trochę i święto dziękczynienia stanie się w Polsce popularne :P

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajna zakladeczka, Ja osobiscie tego swieta nie obchodze....ale sAnuje zdanie innych, a Ciebie poDrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękny tag i kartka :)) Kolorystyka bardzo udana i nie taka straszna :)

    OdpowiedzUsuń
  7. osobiście nie przepadam za tym świętem...wolę... dziękczynienia... bo chyba jako naród mamy komu i za co dziękować...
    oj dobrze, że pająka nie wsadziłaś a motylek widnieje... hihi
    buziaczki Anula

    OdpowiedzUsuń
  8. Zapraszam do siebie po odbiór wyróżnienia, pozdrawiam, Jola

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy konstruktywny i inspirujący komentarz. =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...