piątek, 3 sierpnia 2012

Zielono mi, makramowo mi

Już tak mam, że jak nie zajrzę "co nowego" w dziale rękodzielniczym w Empiku, to nie wyjdę. Kiedyś tak spojrzenie moje utkwiło w zielonych koralikach i w zielonym sznurku woskowanym. Wszystko było w kilku zbliżonych bardzo do siebie odcieniach zieleni. Nie udało mi się oprzeć i kupiłam je.

Nie miałam pomysłu, co z nimi zrobić, więc po prostu zaczęłam je nawlekać, jeden po drugim. To było takie przyjemne i wciągające. Powstał sznur korali i kilka bransoletek.


Bardzo lubię ten komplet. Bransoletki są na elastycznej żyłce, więc są bardzo wygodne do zakładania.

Niezużyta reszta woskowanych sznurków czekała długo aż odkryłam splot makramowy.

O tym, czym jest makrama możemy dowiedzieć się stąd -> http://www.kuradomowa.com/zrobtosama/makrama_sztuka_wiazania_wezlow.shtml

Tutaj bardzo prościutko i z ilustracjami o wiązaniu makramowym.

Link -> instrukcja do pobrania, o tym, jak tworzyć cuda makramowe.

Polecam też gorąco fantastyczną stronę z mnóstwem inspiracji dla wszechstronnych rękodzielników -> Manualni. Kreatywne tworzenie. Tam też bardzo ciekawe propozycje wykorzystania węzłów makramowych w kategorii "Makrama".


Moje pierwsze dzieła w tym temacie makramy prezentują się następująco:


W zbliżeniu wygląda to tak:


Na przyszłość będę już wiedzieć, że im grubsza baza, tym lepszy efekt. Z całego serca polecam!   =)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdy konstruktywny i inspirujący komentarz. =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...