sobota, 4 sierpnia 2012

Made of felt

Filc, podobno jeden z najstarszych wyrobów włókienniczych wytwarzanych przez ludzi, być może nawet starszy od tkactwa.
(źródło: tutaj)

O filcu, jego historii, obróbce, tradycji, edukacji i zakupie, bardzo przystępnie i interesująco możemy poczytać na tej stronie -> filc.art.pl

Strasznie spodobał mi się filc jako materiał. Jest naprawdę wszechstronny i obiecałam sobie, że kupię zestaw arkuszy, choćby najmniejszy i najtańszy przy jakiejś okazji, aby go przetestować i tak też zrobiłam. Tylko brakowało inspiracji. Pewnego dnia okazało się, że bardzo potrzebuję czegoś zamykanego na zamek do przechowywania delikatnych drobiazgów i tak się zrodził pomysł, co zrobić z pierwszymi dwoma arkuszami filcu - białym i niebieskim.

Nie miałam żadnego wzoru, po prostu zamek miał taką długość, a nie inną, a filc wymiary takie, a nie inne. Te ograniczenia nie miały jednak większego znaczenia dla stworzenia tego sekretnika:


Od wewnątrz jest biały filc, a od zewnątrz jest niebieski filc. Dekoracją są biało-niebieski kwiatki i listki. Ścianki są usztywnione - między arkusze filcu zostały wszyte sztywne kawałki tekturki. Szycie i wykończenia brzegów są z ciemnoniebieskiego kordonka dopasowanego kolorystycznie do reszty. Dzięki temu mogę chować w środku delikatne drobiazgi bez obaw o zgniecenie.

Dużo mnie to doświadczenie nauczyło i zachęciło zdecydowanie do dalszych filcowych eksperymentów. Tylko musiałam poszukać natchnienia - w Internecie, oczywiście.

A jak Wasze pierwsze przygody z filcem?  =)

1 komentarz:

  1. Przepiękny ten twój sekretnik :)Widać że włożyłaś w to dużo serca :)
    Ja dok czynienia z filcem nie miałam ale ko wie może kiedyś wypróbuje.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy konstruktywny i inspirujący komentarz. =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...