czwartek, 4 kwietnia 2013

Papier serwetkowy i kartka parawanowa

Na kilku blogach widziałam już taką formę tworzenia oryginalnych arkuszy papieru, która pozwala wykorzystać serwetki do decu. Zasadniczo proces tworzenia takich arkuszy jest bardzo prosty. Ważna jest kolejność nakładania na siebie poszczególnych elementów. I tak ja proponuję taki układ - od dołu:
 
- stół (bez obrusa czy ceraty)
- gruba gazeta (żeby wchłonęła nadmiar ciepła)
- arkusz papieru śniadaniowego lub papieru do pieczenia (żeby tusz rozpuszczony przez żelazko z czarno-białej gazety nie ubrudził nam efektu końcowego ani żelazka)
- właściwy arkusz papieru, który chcemy ozdobić (blok techniczny lub rysunkowy - zależy jaką grubość docelową chcemy osiągnąć, biały lub kolorowy - pojedyncza warstwa serwetki jest tak cienka, że widać kolor podkładu)
- arkusik folii spożywczej
- ostatnia, zadrukowana warstwa serwetki
- arkusz papieru śniadaniowego lub papieru do pieczenia (ważne! - tak duży aby zakrył wcześniejsze warstwy, szczególnie folii, która może się przykleić do żelazka!)
 

Prasujemy bardzo gorącym żelazkiem, dłuższą chwilę, zdecydowanymi posunięciami, bez przerywania, zwracając szczególną uwagę na brzegi, aby były dobrze sklejone. Otrzymujemy ciekawy arkusik:
 
 
Który możemy dowolnie wykorzystać tnąc i klejąc, ale pamiętając, że arkusik jest dość delikatny i zwłaszcza przy brzegach ma tendencję do rozwarstwiania. Ja pocięłam swój według schematu kartki parawanowej, aby nim ją ozdobić:
 
 
Po naklejeniu i wygięciu efekt wyglądał tak:
 
 
Wzór bazy kartki typu tri-shutter card widziałam w czterech miejscach -  tu, tutu i tu, ale zrobiłam do niej swój:
 
 
Mój jest dopasowany do zwykłe małej koperty, aby efekt końcowy, nawet po ozdobieniu, mógł się w niej w całości zmieścić:
 
 
Przecięcia zrobiłam w bazie za pomocą nożyka do tapet:
 


Schemat złożenia wygląda tak:


Ta baza ma tę zaletę, że można ją stawiać w dwóch płaszczyznach - poziomo i pionowo - i w każdej wygląda super. Przeznaczenie, a co za tym idzie i ozdobienie zależy wyłącznie od Was. Zachęcam do eksperymentowania.  =)

13 komentarzy:

  1. kolejny świetny pomysł Aniu :)
    i super wygląda!!
    :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Fantastyczne. Jesteś... genialna. Buziaki :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Muszę spróbować , zawsze to coś nowego dziękuję za pomysł pozdrawiam Dusia

    OdpowiedzUsuń
  4. Niesamowita:) Bardzo mi się podoba!:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo fajny pomysł :) pewnie się tego nie podejmę, ale popatrzeć miło ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetny pomysł na oryginalny papier.

    OdpowiedzUsuń
  7. Dobrze wiedzieć że coś takiego można zrobić. Fajny pomysł.

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetny myk, nie miałam pojęcia, że folia spożywcza może takie cuda sprawiać :)
    Pozdrawiam,
    Asia

    OdpowiedzUsuń
  9. czy ja pisałam, że ... jesteś WIELKA ????

    OdpowiedzUsuń
  10. Oj dawno już nie robiłam takich ozdobnych papierów :).

    Twoja kartka z balonikami bardzo mi się podoba :).

    Pozwoliłam sobie Aniu skopiować schemat kartki. Na urodziny taty w kwietniu już chyba nie dam rady jej przygotować ale może na kolejny się uda :).

    OdpowiedzUsuń
  11. Robisz świetne rzeczy!

    Zapraszam na mojego bloga http://kamilove-arcydziela.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Jesteś niesamowita i bardzo pomysłowa :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ooo, nie wiedziałam, że zamiast kleju do decoupage można użyć folię spożywczą:)
    Mój sposób:
    deska do prasowania
    blok techniczny lub rysunkowy (biały)
    klej do decoupage (pokrywamy nim biały papier i czekamy aż wyschnie)
    ostatnia, zadrukowana warstwa serwetki
    papier do pieczenia
    żelazko nastawione na bawełnę
    Pozdrawiam wiosennie:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy konstruktywny i inspirujący komentarz. =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...